Önce Göze Sonra Mideye
Kimine göre pasta, kimine göre kurabiye. Ama bize göre bu lezzetlerin gerçek ismi;
"Tatlı Düşlerin Gerçek Hali".
"Ayy ben bunu yemeye kıyamam" dedirten farklı şekil ve tarzdaki kurabiyeler.
"Ayy ben bunu yerim, dayanamam" dedirten renkli renkli, cıvıl cıvıl pastalar.
Siz düşünüzü söyleyin, biz onu tatlandıralım

7 Aralık 2010 Salı

TİRAMİSU....



Tiramisu....En sevdiğim pastadır....Geneldede herkezin tercihi sanıyorum....Benimde çoktandır aklımda vardı tiramusu yapmak ama siparişlerden birtürlü zaman bulupta yapamıyordum....Geçen gün bir ara zaman bulduğum gibi dedimki hemen yapmam gerek bu tiramisuyu....
Gerçi bu tiramisuya ben biraz yorum katmış olsamda yiyenlerde bende çok beğendik....
Açıkçası zaten ben pek tariflere bağımlı kalmayı sevmiyorum....
Bunuda yaparken şu tarifi kullandım....(orjinalinden pekte farklı değil zaten)
-1kg süt
-40gr mısır nişastası(2 tepeleme yemek kaşığı)
-40gr un
-150gr şeker(ben biraz şekerini az koydum isterseniz arttırabilirsiniz)
-300gr labne peyniri
-2 yumurta sarısı
hepsini karıştırıp pişirdikten sonra labneyi koyup iyice karıştırıyoruz ve kenara alıyoruz kremayı...
ayrı bir yerde kelepçeli kabın altına keklerimizi dizdim....
Bu arada kekler yaptığım pastaların kenar köşelerinden çıkan ve atmaya kıyamadığım parçalar...
Eğer sizinde evinizde kalmış kekleriniz varsa kullanmanızı tavsiye ederim....
Evet kekleri dizdikten sonta nescafeli şekerli karışımla ıslattım...
Bunun içinde 1 su bardagı sıcak suya 1 yemek kaşığı nescafe ve arzunuza görede şeker koyabilirsiniz....
Islattığım keklerin üzerine kremanın yarısını döküp tekrar kekleri dizip aynı işlemi uyguladım ve geri kalan kremayı da döktükten sonra soğumasını bekledim...
Soğuyunca dolapta 1 gece bekletmelisiniz çok daha güzel oluyor bence....
Ve ikram etmeden önce de üzerine kakaosunu da elemeyi unutmayın....
     AFİYET OLSUN.....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder